Het eetmenu van een yogi

Voor de geïnteresseerden hierbij wat inspiratie voor een lekker en gevarieerd dagmenu. Waarbij je je over het algemeen wat energieker en fitter voelt dan bij het oer-Hollandse dagmenu met veel brood. Dit menu vind ik vooral heel fijn als ik ’s morgens rustig kan ontbijten en ik pas later op de ochtend yoga ga doen. Want een licht ontbijt kort voordat je actief gaat bewegen is vaak fijner dan een zware maaltijd.

Ontbijt:

  • volle biologische yoghurt met minimaal 2 handen fruit erdoor, varieer ook eens met rood fruit, ananas, peer ed.
  • doe hierin een mix van pitten, noten & zaden zoals lijnzaad, havermout, gerstvlokken, zonnebloempitten, pompoenpitten, walnoten ed.

Tussendoor:

  • gedroogde vijgjes/abrikozen of een handje nootjes (niet teveel pinda’s)

Lunch

Zelfgemaakte waldorf salade

  • appel in blokjes
  • 2 stengsels bleekselderij in stukjes
  • handje rozijntjes
  • handje walnoten
  • dressing van olijfolie, azijn, peper, zout, mosterd, een lepel yoghurt en een lepel mayonaise

Diner

Zelf gemaakte gegrilde groenten uit de oven

  • doe gesneden wintergroenten in kleine stukjes (winterpeen, pastinaak, (zoete) aardappel, bietjes) in een ovenschaal
  • maak een marinademix van een beetje water met olijfolie, tijm, basilicum, paprikapoeder, peper en zeezout. En doe dit over de groenten
  • zet het 50 minuten in de oven op 170 graden en schep tussendoor 2-3 keer om
  • klaar!

Lekkere trek ’s avonds

Neem een stukje chocolade, een stukje kaas of een handje nootjes

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s