Tot rusten komen in twee weken

‘Our life is shaped by our mind; we become what we think’ The buddha

Sta je voor je gevoel weer te ver af van wie je eigenlijk bent/wilt zijn, ervaar je stress en slaap je slecht? Probeer de komende tijd je dan eens te houden aan deze vijf tips (naast je yoga practice natuurlijk). En laat me weten welk verschil je ervaart, ik ben benieuwd.

Vijf manieren om meer te relaxen:

  1. Volg het nieuws maximaal één keer per week
    • Dit is beter voor je zenuwstelsel vanwege de bron van angst en stress
  2. Lees inspirerende, levensinzichtelijke boeken voordat je gaat slapen
    • Zo ga je met hoop en inspiratie naar bed zodat je slaap en dromen beter worden
  3. Kijk geen geweldadige of aanstootgevende beelden op tv/film/Youtube
    • dit behoeft geen uitleg denk ik..
  4. Ga naar bed voor 22.00 uur
    • de periode tussen 22.00 en 3.00 is de beste periode voor je lichaam om te herstellen
  5. Stop met het nuttigen van cafeïne
    • Hiermee stop je het triggeren van je continue modus van vechten & vliegen (haast, stress, overleven). Dit geldt dus ook voor andere middelen die je tijdelijk oppeppen zoals alcohol en suiker. Uiteindelijk zul je je juist energieker voelen

Bron: Deze vijf tips zijn gebaseerd op de adviezen van Max Strom in het boek ‘A life worth breathing’.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s