Zwangerschap en yoga

zwangerIk adem diep om meer ruimte te creëren in mijn lichaam en voor mijn baby – Bron: Tara Lee & Mary Attwood, zwangerschapsyoga

Tijdens je zwangerschap kan het heel fijn zijn om meer naar binnen te keren. Om meer te voelen hoe jouw lichaam voelt en je minder te laten meeslepen door externe factoren en emoties. Omdat yoga je bewustzijn van je adem verhoogt, is het heel nuttig hier actief mee te gaan oefenen, want door goed te ademen kun je jezelf weer in balans brengen.

Continue reading “Zwangerschap en yoga”

Tot rusten komen in twee weken

‘Our life is shaped by our mind; we become what we think’ The buddha

Sta je voor je gevoel weer te ver af van wie je eigenlijk bent/wilt zijn, ervaar je stress en slaap je slecht? Probeer de komende tijd je dan eens te houden aan deze vijf tips (naast je yoga practice natuurlijk). En laat me weten welk verschil je ervaart, ik ben benieuwd.

Continue reading “Tot rusten komen in twee weken”

Het eetmenu van een yogi

Voor de geïnteresseerden hierbij wat inspiratie voor een lekker en gevarieerd dagmenu. Waarbij je je over het algemeen wat energieker en fitter voelt dan bij het oer-Hollandse dagmenu met veel brood. Dit menu vind ik vooral heel fijn als ik ’s morgens rustig kan ontbijten en ik pas later op de ochtend yoga ga doen. Want een licht ontbijt kort voordat je actief gaat bewegen is vaak fijner dan een zware maaltijd.

Continue reading “Het eetmenu van een yogi”