Yoga mini-retraite Hilversum #1 – kort verslag

Yoga, verdieping & plezier

20170710_215919Op zaterdag 8 juli van 13.00 tot 17.00 uur vond de eerste mini-retraite in Hilversum plaats. Een heerlijke middag met poweryoga, yin yoga, filosofie en een introductie tot hoopdance. Met ontspannende pauzemomenten waarin we genoten van een lekker drankje en hapje (op het terras) bij Bakkerij Matthijs Boon.

Deze mini-retraite werd georganiseerd door gecertificeerde yoga- (en hoopdance)docenten Cynthia Schroo en Sandra Hulsman- van Andel. De dag was voor zowel beginners en gevorderde yogi’s. Iedereen kon kennis maken met de diversiteit van yoga.

De dag 

  • 12.45 – 13.00 inloop
  • 13.00 – 13.30 welkom & yogafilosofie
  • 13.30 – 14.30 poweryoga en ontspanningsmassage
  • 14.30 – 15.15 loungen bij Matthijs met special coffees, thee & wat lekkers uit de bakkerij
  • 15.15 – 16.30 yin yoga
  • 16.30 – 17.00 introductie hoopdance

Kosten € 27,50 inclusief lekkere koffie, thee & wat lekkers van Matthijs Boon. 10% van de omzet hebben we gedoneerd aan Stichting I love my back, die yoga voor scoliose naar Nederland wil halen.

De eerste editie was een succes. We waren met 15 enthousiaste meiden en de energie was super. Veel positieve reacties ontvangen en verzoeken voor een tweede editie, en die gaat er zeker komen!

Op de hoogte blijven van de volgende editie?

Wil je bij de volgende editie aanwezig zijn? Meld je aan via onderstaand formulier en ik houd je op de hoogte!

 

 

Hapjes en drankjes tijdens yoga retraite

 

De filosofie van yoga

Yoga kan door iedereen beoefend worden, door mensen die geloven in welke God dan ook, of mensen die niet geloven in een God. Beoefening van yoga vereist dus geen godsdienstige overtuiging en ook geen, overgave aan een bepaalde filosofie.

Continue reading “De filosofie van yoga”

Zwangerschap en yoga

Ik adem diep om meer ruimte te creëren in mijn lichaam en voor mijn baby – Bron: Tara Lee & Mary Attwood, zwangerschapsyoga

Tijdens je zwangerschap kan het heel fijn zijn om meer naar binnen te keren. Om meer te voelen hoe jouw lichaam voelt en je minder te laten meeslepen door externe factoren en emoties. Omdat yoga je bewustzijn van je adem verhoogt, is het heel nuttig hier actief mee te gaan oefenen, want door goed te ademen kun je jezelf weer in balans brengen.

Continue reading “Zwangerschap en yoga”

Tot rusten komen in twee weken

‘Our life is shaped by our mind; we become what we think’ The buddha

Sta je voor je gevoel weer te ver af van wie je eigenlijk bent/wilt zijn, ervaar je stress en slaap je slecht? Probeer de komende tijd je dan eens te houden aan deze vijf tips (naast je yoga practice natuurlijk). En laat me weten welk verschil je ervaart, ik ben benieuwd.

Continue reading “Tot rusten komen in twee weken”

Het eetmenu van een yogi

Voor de geïnteresseerden hierbij wat inspiratie voor een lekker en gevarieerd dagmenu. Waarbij je je over het algemeen wat energieker en fitter voelt dan bij het oer-Hollandse dagmenu met veel brood. Dit menu vind ik vooral heel fijn als ik ’s morgens rustig kan ontbijten en ik pas later op de ochtend yoga ga doen. Want een licht ontbijt kort voordat je actief gaat bewegen is vaak fijner dan een zware maaltijd.

Continue reading “Het eetmenu van een yogi”